مقالات آرشیو خبر ها
25 قهرمان ، یک رهبر [قسمت اول ، دروازبانان]

25 قهرمان ، یک رهبر [قسمت اول ، دروازبانان]

اگر حمله ی خیره کننده ی این فصل یووه برای کسب پنجمین اسکودتوی پیاپی به ما یک چیز آموخته باشد، این است که فوتبال یک ورزش تیمی است، این تشکر کوچک ما از تک تک اعضای تیم برای موفقیت بزرگشان است:

 

#1: جانلوییجی بوفون ☆

 

اسکودتوی شماره ی 9 برای شماره ی یک بی جایگزین یوونتوس و اولین از 8 باشکوهی که تاریخساز شدند. تمایل راسخ برای پیروزی، ثبات رکورد شکن، رهبری سختگیرانه رختکن، واکنش پشت واکنش پشت واکنش و همه با کیفیتی بی همتا، چه چیز دیگری می توان در مورد جانلوییجی بوفون گفت که قبلا گفته نشده باشد؟

 

به این فکر کنید، چند بازیکن می توانند برای چهار اسکودتوی پیاپی کاپیتان تیمشان باشند و بعد هم با بنیاد پنجمی را بگذارد، که به جرئت از همه شان فوق العاده تر بود، آن هم با نوار گل نخورنی که آنقدر طولانی است که می توان معادلش نشست و مجموعه ی جنگ ستارگان را دید؟

 

چند دروازبان می توانند حتی تصور چنان واکنشی برابر میلان در پیروزی 2‐1ـمان برابر میلان در سن سیرو  و یا آن واکنش های ابتدای فصل که باعث شد بهترین بازیکن ماه سپتامبر شود را بکنند؟

 

چند بازیکن می توانند با تیمشان در پایین ترین افولش بمانند، ستون بازسازیش شوند و بعد کلمات مناسبی پیدا کند تا شروع نگران کننده ی فصل را از این رو به آن رو کرده و به تاریخ سازی بدلش کند؟

 

چند بازیکن می توانند سطح عملکردشان را در یک دوره ی 20 ساله حفظ کنند و هیچ نشانه ای از بی خیالی در آستانه ی 28 سالگی نشان ندهند؟

 

جالب تر از همه، چند بازیکن می توانند در مورد ظرافت های شغلی شان را بحث کنند و بهترین راه گول زدن یک دروازبان را با جزئیاتی بی نظیر به تماشاچیان 5‐6 ساله توضیح دهند؟

 

جواب؟ تنها 1، هزار بار سپاس جیجی.

 

#25: نوربرتو مورارا نتو

 

با وجود دقایق اندک حضورش در لیگ برابر فروزینونه در ماه سپتامبر، نتو بازیکن همواره حاضر ما در صعودمان به فینال کوپا ایتالیا بود و بسته به مدت مصدومیتش ممکن است در فینال در چارچوب دروازه باشد یا نباشد.

 

شگفت زده نشوید که این یکی از چندین اسکودتوی برزیلیِ فرز، تنومند و مهربانمان باشد.

 

#34 : روبینیو

 

روبنز فرناندو موئدیم، معروف به روبینیو چهارمین مدال اسکودتوی پیاپیش از زمان پیوستن به یووه از پالرمو در تابستان 2012 را کسب می کند، او تنها 1 اسکودتو کمتر از 8 باشکوه دارد. نکته ی جالب در مورد او این است که تعداد اسکودتوهای او بیشتر از بازیهایی است که برای یووه کرده، مهره ی مار!

 

 

از Juventus.com


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: